Prejsť na obsah stránky

O značke Victorinox

O značke Victorinox

Ocenenie Slovak Superbrands 2016

Slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council, programu Slovak Superbrands udelila značke Victorinox cenu Slovak Superbrands Award 2016. Naša spoločnosť sa tak zaradila do skupiny elitných výrobcov či distribútorov, ktorí predstavujú vzor úspešného rozvoja a neustáleho zvyšovania hodnoty značky. Ocenenie Superbrands je potvrdením našej kvality a povzbudením pre zákazníkov pri ich každodenných rozhodnutiach.  

O udelení Superbrands Award rozhoduje expertná skupina Brand Council na základe verejného prieskumu, zrealizovaného renomovanou agentúrou GfK. Členmi Brand Council-u sú najuznávanejší slovenskí odborníci z oblasti marketingu, komunikácie a reklamy.  

Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do stredu pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať pre účastníkov trhu, ktorí by sa radi rozvíjali a učili, značky hodné nasledovania. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je cena Superbrands Award uznávaná ako špeciálne ocenenie v 90 krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.

 

Profil

125 ročná história značky Victorinox je charakterizovaná vytrvalosťou a kontinuálnym rastom.

V roku 1884, nožiar a podnikateľ Karl Elsener otvoril nožiarstvo v centrálnej časti Švajčiarska, v mestečku Ibach-Schwyz. V priebehu 125tich rokov dorástol tento podnik do globálnych rozmerov.

Victorinox bol založený v čase, ked Švajčiarsko ešte nepatrilo medzi najbohatšie štáty Európy. Okolo roku 1880 bolo vela Švajčiarov nezamestnaných a nemali inú možnosť, ako emigrovať. Napriek týmto nevýhodným ekonomickým podmienkam, prevzal Karl Elsner iniciatívu a položil základy jednej z najznámejšich spoločností na svete.

Pioniersky duch Karla Elsnera, jeho poctivosť a hlboké korene v regióne sprevádzajú históriu Victorinoxu za posledných 125 rokov. Kontinuita je taktiež charakteristickou črtou tejto spoločnosti: od založenia v roku 1884, ostal Victorinox rodinou firmou. Rodina Elsnerových, stále vlastí 10 percentný podiel. Tento model zabezpečuje budúcnosť spoločnosti a stabilné pracovné miesta.


Dejiny

1884

Karl Elsener otvára nožiarstvo v mestečku Ibach-Schwyz. Jeho stroje su poháňané energiou z vodného kolesa.

1891

Švajčiarska armáda prvý raz dostáva nože Soldier.

1897

12. júna sú patentované nožíky Swiss Officer’s a Sports.

1909

Aby sa nože odlišovali od kópií, začiná sa používať terajší emblém Victorinoxu.

1909

Karl Elsner pomenováva podnik podľa mena svojej nedávno zosnulej matky, Victoria.

1921

Vynájdenie nerezovej ocele (známej v skratke ako ‘inox’). Spojením slov Victoria a inox vzniká spoločnosť Victorinox.

1945

Po 2. Svetovej vojne, PX obchody americkej armády, mariňáci a letectvo predávajú obrovské množstvá nožíkov ‘Swiss Officer’s Knife’ svojim dôstojníkom a vojakom. Američania volajú nožík skratkou ‘Swiss Army Knife’. Tento pojem je prijáty všetkými anglicky-hovoriacimi krajinami.

1969

Niektoré nožíky sa vyrabajú v novej, 5 poschodovej budove.

1980

Masívna expanzia spoločnosti, pracovná plocha sa zväčšuje z 11,000 na 27,000 m². 730 zamestnancov generuje predaje vo výške 65 milliónov frankov.

1989

Swiss Army hodinky su predstavené americkému trhu s veľkým úspechom.

1992

Prvá pobočka otvorená v Japonsku. Nasledujú pobočky v Mexiku, Brazílií, Poľsku, Hong Kongu/Číne, Vietname a Chile.

1999

V snahe o posiľnenie značky sa otvára divízia s Cestovnými potrebami.

1999

Založenie Victorinox Watch SA v Bonfole vedie k expanzií na trhu s hodinkami.

2000

Založenie nadácie Victorinox. Jej cieľom je poskytnúť stabilné zamestnanie a finančnú nezávislosť.

2001

Severný trh navrhuje kolekciu oblečenia. Poskytuje najvyšší možný štandard.

2001

Všetky produkty Victorinoxu (nože, domáce potreby, profesionálne nože, hodinky, cestovné potreby a móda) sú prvý raz spolu odprezentované vo vlajkovom obchode  Victorinoxu v Soho, New York.

2002

Victorinox sa stáva vlastníkom akcií všetkých značiek Swiss Army Brands Inc. V USA. Obraty prekročili hranicu 400m CHF po prvý raz.

2005

Victorinox kupuje švajčiarsku značku Wenger a zabezpečuje tým budúcnosť švajčiarskeho vreckového noža.

2006

Výroba hodiniek sa presúva do mestečka Porrentruy.

2007

Reštart parfémov Victorinox pod hlavným logom.

2007

Victorinox zakladá spoločnosť Victorinox Fragrances. Parfémy Wenger sú repoziciované a vyrábajú sa s logom Victorinox.

2008

Victorinox otvára prvý európsky vlajkový obchod na New Bond Street v Londýne.

2009

Victorinox zamestnáva 1.700 ľudí a generuje obrat 500m frankov ročne.


Náš cieľ

Našou snahou je poskytovať ľuďom funkčné, rozumne spoplatnené a vysokokvalitné produkty, ktoré dávajú životu hlbší zmysel a robia našu prácu zábavnejšou a uspokojivejšou.


Systém kvality

Od roku 1884, je najvyššou prioritou spoločnosti Victorinox kvalita a funkčnosť produktov, preto je u nás zavedený manažment kontroly.

Kontrola vstupov

Všetky vstupné materiály musia spĺňať naše prísne kritériá.

Kontrola ocele

Vďaka laboratórnym testom, zaručujeme, že len prvotriedna oceľ sa dostane do výrobného procesu.

Kontrola procesu

Procesní manažéri sa musia uistiť, že boli použité správne materiály a technologické postupy. Káždý zamestnanec je zodpovedný za kontrolu kvality výrobku.

Finálna kontrola

Vďaka vysokým štandardom funkčnosti, dizajnu, kvality a vyhotoveniu, sa Victorinox zaväzuje udržat si tento štandard a pretrvať ako jednotka na globálnom trhu.

Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.